Catalunya, campiona d’Espanya Ultra 2026 a Riópar

Pau Moreno, Julen Calvó i Marc Bernades encapçalen el triomf català per equips, mentre Pere Aurell i Gemma Arenas s’imposen en categoria individual. L’equip femení completa una gran actuació amb un brillant subcampionat

157

Riópar (Albacete) ha tornat a respondre amb nota en una de les cites més exigents del calendari estatal. El Desafío Calar del Río Mundo ha acollit aquest dissabte el Campionat d’Espanya d’Ultra Individual i per Seleccions Autonòmiques FEDME, amb un recorregut implacable de 70 quilòmetres i 4.400 metres de desnivell positiu pels senders tècnics i trencacames de la Sierra de Alcaraz i Segura. Un escenari d’alta muntanya on només els més complets han pogut sostenir el pols.

Ofici, experiència i domini català

En aquest context, Catalunya ha tornat a imposar la seva llei. La selecció masculina ha revalidat el títol estatal amb una actuació coral d’altíssim nivell, basada en la solidesa col·lectiva i una lectura tàctica impecable. Sense fissures, l’equip ha superat amb autoritat la resta de combinats autonòmics, reafirmant-se com la referència estatal en llarga distància.

Pere Aurell, el títol que faltava

A nivell individual, la victòria ha estat per a Pere Aurell, que competia en aquesta ocasió amb llicència basca, però que continua sent un dels noms propis del trail català. El de Matadepera ha completat una actuació majúscula per aturar el cronòmetre en 7h44’05” i, finalment, sumar un Campionat d’Espanya d’ultra que, tot i la seva experiència, li faltava en el seu extens currículum esportiu.

Amb l’ofici dels anys i una gestió de cursa mil·limètrica, Aurell ha sabut resistir els constants atacs d’un grup perseguidor de gran nivell, amb noms com Julen Calvó, Pau Moreno o Marc Bernades. La cursa s’ha decidit en detalls, i ha estat en la baixada del Pico Padroncillo on el vallesà ha trobat el punt diferencial.

“Ha estat molt dur. En Julen i en Pau estan molt forts i m’han fet suar de valent. En la baixada del Pico Padroncillo he pogut guanyar aquests tres minuts que al final han estat determinants”, explicava a meta, visiblement satisfet.

La Selecció Catalana revalida el títol de campió d’Espanya a Riópar / FEDME

Podi disputat i triomf col·lectiu

La segona posició de Pau Moreno (7h49’03”), actual campió català, el tercer lloc de Julen Calvó (7h51’38”) i la quarta plaça de Marc Bernades (7h55’09”) han certificat el domini català en la classificació i han estat determinants per assegurar el títol per equips.

Tots tres han mantingut opcions reals de victòria fins a les darreres fases de cursa, en una batalla oberta i d’altíssim nivell.

Més enrere, Lluís Ruiz ha completat la participació catalana amb una 70a posició (9h51’49”) en un dia discret per problemes estomacals, però contribuint també a l’esforç global de la selecció.

Gemma Arenas, intractable

En categoria femenina, el guió s’ha repetit gairebé fil per randa respecte a l’edició anterior. Gemma Arenas ha tornat a imposar la seva llei amb una actuació incontestable, aturant el cronòmetre en 9h06’07” i sumant el seu cinquè títol estatal en la modalitat Ultra. La manxega, en un estat de forma excels, ha dominat amb autoritat una cursa on ha marcat diferències des dels primers compassos.

Per darrere, Alba Villanova (9h22’11”) ha consolidat la segona posició amb solvència, mentre que Sonia Vizcaíno (9h32’13”) ha completat un podi de gran nivell competitiu.

L’equip femení de la FEEC aconsegueix el sots-campionat estatal d’Ultres 2026 / FEDME

Pel que fa a la classificació per seleccions, Catalunya ha finalitzat en sots-campiona en una prova especialment exigent també en clau femenina. Aina Cusí ha estat la corredora més destacada de l’equip amb una meritòria sisena plaça (9h44’17”), mantenint-se en tot moment dins el grup capdavanter.

El bloc català l’han completat Lorena Cubillas, 16a amb un temps de 10h32’41”, i Irene Picón, 21a amb 10h39’02”, assegurant la puntuació per equips. Carolina Rius, per la seva banda, ha tancat la participació catalana en 29a posició (10h54’05”) en una jornada marcada per l’alt nivell i la duresa del recorregut.

RESULTATS 2026