
La pedrera del trail estatal continua donant fruits. El Campionat d’Espanya de Curses per Muntanya FEDME 2025 ha tornat a posar en valor el talent i la desimboltura dels joves corredors, que han dominat amb autoritat en diverses categories, demostrant que el futur d’aquest esport ja trepitja fort. Vuit medalles individuals i quatre (cinc) títols per equips ho corroboren.
L’equip català ha deixat empremta al Campionat d’Espanya de curses per muntanya 2025, disputat aquest cap de setmana a la Chandrexa Trail, amb destacades actuacions en totes les categories i l’obtenció de diversos títols estatals.
La jornada ha arrencat amb força en la categoria júnior, on Lluís Puigvert i Gabriela Lasalle han dominat amb autoritat per penjar-se la medalla d’or. Pere Menéndez i Núria Llansó han completat l’èxit amb dues medalles de plata, assegurant el títol per equips tant en categoria masculina com femenina per a Catalunya.
Els juvenils també han respost amb nota. Biel Sagués s’ha imposat amb claredat i Gerard López ha pujat al segon graó del podi, una combinació que ha garantit l’or per equips en la categoria masculina. En la femenina, Laia Alonso s’ha proclamat campiona, mentre que Uma Plans, Bruna Miralpeix i Bruna Torrentbó han signat una actuació solvent, colant-se totes tres dins del top 10 i ajudant a la consecució de la medalla de plata femenina.
En la categoria promesa, Jan Castillo (7è) i Jan Ballbè (11è) han estat els catalans més destacats en una cursa molt competitiva, mentre que Martina Gonfaus ha brillat amb una merescuda medalla de plata. Laia Calzada, per la seva banda, ha completat una bona actuació amb la setena posició.
Bronze absolut per a la selecció femenina
La Chandrexa Trail, amb els seus 35 km i 2.300 metres de desnivell positiu, ha estat l’escenari escollit per coronar els nous campions estatals en categoria absoluta. El salmantí Jaime Romo i la basca Leire Fernández han estat els més forts en una cursa exigent, que combinava trams ràpids, zones tècniques i una secció final d’alta muntanya amb espectaculars vistes sobre el massís de Manzaneda. Tots dos s’han assegurat el títol estatal i la plaça per al Campionat d’Europa d’Skyrunning, que es disputarà aquest juliol a Itàlia.
En homes, Raúl Criado i Diego Menéndez han completat el podi, mentre que en dones ho han fet Ana María Granda i Marta Pérez. Tot i lluitar durant bona part del recorregut pels llocs capdavanters, els catalans no han pogut entrar al top 5. Genís Porqueras (9è), Roger Blat (14è) i Ivan Moreno (15è) han estat els millors en la classificació masculina.
En categoria femenina, però, l’esforç col·lectiu ha donat els seus fruits. Les posicions de Júlia Garriga (19a), Laia Montoya (22a) i Cèlia Balcells (24a) han estat suficients per assegurar una valuosa medalla de bronze per equips femení i tancar una actuació globalment molt positiva per a la selecció catalana.
- Classificacions Chandrexa Trail 2025