L’Alta Garrotxa ha viscut aquest dissabte una jornada èpica de trail en majúscules. La Ultra Trepitja Garrotxa, amb 59 quilòmetres i 3.850 metres de desnivell positiu, ha tancat la Copa Catalana de Curses d’Ultraresistència 2025 en un escenari tan espectacular com exigent. Un recorregut de bosc i roca, amb corriols tècnics, pujades interminables i descensos trencacames, que ha servit per coronar Albert García (CCE Trencacims) i Carolina Rius (Club Centre Excta. Camí dels Íbers) com a nous campions de Catalunya d’ultraresistència.
Albert García, domini absolut a l’Alta Garrotxa
El corredor del Club Centre Excta. Trencacims ha ofert una autèntica exhibició de força i regularitat. Des dels primers quilòmetres, a Beget, García s’ha situat al capdavant del grup i ha anat obrint bretxa amb pas ferm i constant. A Sadernes, abans d’afrontar el tram final de la cursa, ja corria amb més de vint minuts d’avantatge sobre els seus perseguidors, un marge que ha gestionat amb intel·ligència fins a la línia d’arribada d’Oix.
Amb un temps final de 6h 33’36”, Albert García ha completat una cursa impecable, sense fissures, confirmant el gran moment de forma que l’ha acompanyat durant tota la temporada. La seva victòria no només li ha valgut el triomf del dia, sinó també el títol absolut de la Copa Catalana d’Ultraresistència 2025, culminant una trajectòria marcada per la constància i la maduresa esportiva.
El podi masculí l’han completat Joan Escofet, segon amb 7h 03’29”, i Adrià Borrego, tercer amb 7h 13’47”. Borrego, un dels favorits al títol, ha anat de menys a més, passant desè per Beget i escalant posicions fins a assegurar-se el bronze final. Tot i això, cap dels dos ha pogut discutir la superioritat d’un García que s’ha mostrat intractable de principi a fi.

Ragna Debats s’imposa a Oix, i Carolina Rius segella el títol
En categoria femenina, Ragna Debats ha deixat clar que segueix sent una corredora de referència. Des del primer control de Beget ha pres el comandament de la cursa, ampliant l’avantatge quilòmetre a quilòmetre fins a meta. Amb un temps de 7h 51’53”, Debats ha dominat amb autoritat una Ultra Trepitja Garrotxa on el nivell femení ha estat altíssim.
La segona posició ha estat per a Carolina Rius, que arribava a Oix amb el títol en joc. La seva actuació ha estat tan intel·ligent com valenta: ha mantingut un ritme sostingut durant tota la cursa, assegurant-se una meritòria segona plaça, amb un temps de 8h 47’02”, que li ha valgut per coronar-se campiona de la Copa Catalana d’Ultraresistència 2025. El podi del dia l’ha completat Susana Moreno, tercera amb 8h 50’01”, una de les corredores més constants de la FEEC en proves de llarga distància.
Una jornada d’autèntica muntanya
Amb més de seixanta participants —set d’ells dones—, la prova ha ofert un espectacle natural i esportiu de primer nivell. Els corriols de l’Alta Garrotxa, els passos per punts emblemàtics com Beget o Coll de Riu, i les vistes sobre els cingles de Talaixà i el Bassegoda han fet d’aquesta edició una de les més vibrants que es recorden. El dia ha acompanyat amb temperatures suaus i un terreny ràpid, que ha afavorit els ritmes alts i les bones sensacions dels corredors.
Cloenda d’una temporada intensa
Amb la Trepitja Garrotxa com a punt final, la Copa Catalana de Curses d’Ultraresistència 2025 tanca una temporada marcada per la duresa i la regularitat, amb proves de gran nivell tècnic arreu del país. La classificació final premia dos corredors que han sabut mantenir-se fidels al seu estil: Albert García, per la seva solidesa i control en cursa; i Carolina Rius, per la seva constància i capacitat de rendir en tots els terrenys.







