Bagà va tornar a vibrar amb la seva Ultra Pirineu. I ho feia amb més força que mai, amb 4.000 corredors, xifra rècord en les 15 edicions disputades. I un cartell de luxe com ens té acostumats. Amb els de sempre: Heras, Mityaev, Carretero, Lluís Ruiz, Bernades, Arenas, Puigarnau, Mityaeva, una nouvinguda com Julia Roux i una Núria Picas que va confirmar la seva participació poques hores abans.
La segona de Dmitry Mityaev
El pas dels quilòmetres va fer la selecció natural dels que lluitarien pel podi final. Víctor del Águila, Pere Aurell, Miguel Heras, Marc Bernades, Raúl Butaci, Dimitry Mityaev i Abel Carretero mostraven les seves credencials a una victòria que no es resoldria fins als últim terç de cursa.
Heras es veuria obligat a abandonar camí del Collell per problemes estomacals, mentre que a Gresolet arribaven Mityaev i Carretero disputant-se el lideratge. El corredor rus es mostrava molt més fort en l’últim quart de cursa, deixant al del Pallars sense opcions.
Dmitry Mityaev alçava el seu segon triomf a Ultra Pirineu amb un temps de 10h27’38“, a tant sols 4 minuts del rècord del traçat establert per Kilian Jornet en 2021. “Després d’unes petites molèsties durant la primera part de cursa, m’he sentit amb forces en la segona part per fer uns registres que no esperava”
Tot i no arribar amb el millor estat de forma per un COVID patit al mes d’agost (causa de la seva retirada a UTMB), Mityaev suma el seu cinquè podi a Bagà (2 victòries i tres segons llocs).
Abel Carretero ha estat segon amb un temps de 10h35’23”. “Li devia una a Ultra Pirineu. He notat l’estima del públic i això m’ha donat ales per fer aquest bon resultat. Em sento satisfet en una cursa que ha estat intensa, amb molt nivell i molt estudiada. En Dmitry ha estat millor i, per tant, es mereix aquesta victòria”.
Molt bona també la cursa de Raul Butaci, que tancaria el podi masculí amb 10h44’00. Lluís Ruiz i Marc Bernades completarien el top5 masculí.
Julia Roux debuta amb victòria
La cursa femenina ens guardava un final realment apassionant i fer bona aquella dita tant catalana de que “no es pot dir blat fins que estigui al sac i ben lligat”.
La manxega Gemma Arenas començava posant terra de per mig, liderant de manera ferma aquesta Ultra Pirineu. Només la debutant Julia Roux semblava posar-li les coses difícils i la rusa Ekaterina Mityaeva una mica més endarrerida.
El relat canviaria en l’ascens pels Empedrats, on Roux atraparia a Arenas i Mityaeva retallaria distàncies deixant la lluita a tres en un puny de 5′. Tot podia passar.
Finalment, Roux donaria un cop de puny sobre la taula en el ‘rousse’ final i s’emportaria el triomf amb 12h30’35”. “Estic molt contenta amb el meu rendiment, la batalla en les primeres posicions m’ha ajudat a mantenir la concentració per a aconseguir la victòria”.
La rusa Ekaterina Mityaeva creuaria la línia d’arribada en segona posició amb 12h38’20”, mentre que Gemma Arenas, visiblement fosa, es conformaria amb la tercera posició després de 12h41’11”.
Robert Pkemoi i Julia Font volen a la Marató Pirineu
Els 42 km i 2.800 metres de desnivell de la prova han estat protagonitzats per un ritme elevat i imposat pels caps de cartell d’aquesta prova. L’exigent recorregut de la Marató Pirineu 42K® ha conduït als corredors pels racons més icònics del Cadí-Moixeró, compartint espai amb el recorregut de la Ultra en punts com el Niu de l’Àliga, sent aquesta una de les pujades més dures de la jornada. Per un desprendiment a l’últim tram del recorregut, l’organització s’ha vist obligada a modificar l’itinerari per garantir la seguretat dels participants, retallant uns 900m de longitud i 100m de desnivell positiu.
En la categoria masculina, el corredor que ha portat la iniciativa des de la sortida ha estat el kenià Robert Pkemoi, qui s’ha consolidat com a cap de cursa ja al seu pas per Rebost i no ha abandonat la primera posició fins que ha aconseguit aixecar la cinta de meta a la seva arribada a Bagà. Així, el podi masculí de la Marató Pirineu 42K® ha estat encapçalat per Robert Pkemoi, que amb un temps de 3h30’49”, acompanyat pe valencià Álex García (3h41’49”) i el català Sergi Garcia (3h42’13”).
Per la part femenina, les valencianes Júlia Font i Rosa Lara, han estat les corredores més ràpides i, exigint-se mútuament durant tota la cursa han fet que els espectadors poguessin gaudir d’un autèntic duel que no s’ha resolt fins al tram final del recorregut on Font ha aconseguit adelantar i obrir un espai suficient amb Lara que li ha estat suficient per revalidar la corona aconseguida en l’anterior edició
Júlia Font encapçala el podi després de creuar la línia de meta amb un temps de 4h05’00”, rebaixant en 12 minuts el temps aconseguit l’edició passada. L’han seguit Rosa Lara (4h06’31”) i Oihana Kortazar (4h17’16”) amb pocs minuts de diferència.
Classificacions ULTRA PIRINEU 2024