Neix la Travessa Mallorca Serra de Tramuntana

La nova cursa per muntanya es disputarà els dies 11 i 12 d'abril de 2025 amb l'objectiu de donar a conèixer el sender GR-221

839

Sota la denominació de Travessa Mallorca Serra de Tramuntana, el nou esdeveniment es disputarà els dies 11 i 12 d’abril de 2025 tenint com a referència el sender GR-221, més conegut com la «Ruta de Pedra en Sec». Sa Travessa recorre longitudinalment la Serra de Tramuntana de Mallorca, estenent-se al llarg de tota la costa nord de l’illa. Un escenari únic declarat Patrimoni Mundial de l’UNESCO des de 2011.

Recuperar la prova de referència després del pas de l’UTMB el passat mes de novembre és el repte d’un grup de persones, amb l’empresa Elitechip al capdavant, que ha decidit fer el pas al davant per crear un esdeveniment que es converteixi en referència en l’àmbit turístic i esportiu a l’illa, posant en valor la importància del GR-221, que recorre els paratges de la Serra i connecta les seves diferents poblacions. Després de diverses denominacions i projectes, ara es busca donar solvència i continuïtat a la prova esportiva.

La Travessa Mallorca Serra de Tramuntana oferirà per aquesta primera edició fins a quatre modalitats de cursa, amb arribada totes elles a la població de Peguera: 116km (amb possibilitat de fer-la per relleus), 70, 44 i 21km. Les inscripcions s’obriran al mes de gener a través de la seva web oficial (encara pendent).

Cal recordar que la Serra de Tramuntana s’estén al llarg de més de 90 quilòmetres, amb un ample màxim de 15, la qual cosa suposa prop del 30% del territori insular, a més de més de 1.000 quilòmetres quadrats. Sobre aquest territori es troben uns 20 municipis i diversos cims que superen els 1.000 metres d’altitud, com el Puig Major (1.443m), Massanella (1.348m), Alfàbia (1.069m), Teix (1.064m) o el Galatzó (1.026m).