Marc Ollé guanya la quarta etapa de l’Everest Trail Race

L' igualadí es posa a tant sols 3 minuts del líder, el nepalès Suman Kulung, a falta de dues jornades pel final. Gerard Morales es manté en el top3

298

El corredor català aconsegueix la desitjada victòria que ahir se li va escapar per 27 segons i bat Suman Kulung (Tuga Active Wear) que manté el liderat. Phurwa Sherpa guanya l’etapa per quart dia consecutiu a la categoria femenina i Sonia Martín (Trangoworld) continua segona a la classificació general.

Un altre dia superat a l’oficina amb millors vistes del món per a Suman Kulung, Marc Ollé i la resta de participants en aquesta 11a edició de l’Everest Trail Race by TUGA ACTIVE WEAR a les muntanyes de l’Himàlaia. Com és habitual cada etapa és un estira i arronsa entre Ollé i Kulung amb un lleuger avantatge per al corredor nepalès que lidera la cursa des del primer dia. La quarta jornada de 27 km i 3.700 metres de desnivell acumulat ha sortit des de Kharikhola i ha acabat a Phakding. Perquè es facin una idea de la duresa de la cursa els corredors amb més nivell de la competició han trigat poc més de 4 hores a completar els 27 km de recorregut.

Només sortir del campament els corredors han creuat un petit pont molt antic per començar la dura, directa i mantinguda pujada al Karila amb un desnivell positiu de més de 1.000 metres per terreny variat. Aquest any i degut a un important despreniment en el descens del Karila, els corredors han hagut d’afrontar una perillosa baixada de més de 2 km de pur fang. Després del segon punt de control a la població de Chaurikharka a 2.600 metres d’altitud els corredors, igual que a l’anterior edició, han abandonat la ruta clàssica del trekking al camp base de l’Everest, per dirigir-se cap a una zona rural, apartada del trànsit de trekkers i molt més llarga i exigent en relació amb el desnivell que en edicions passades. Des de Segma a través d’espectaculars boscos i 5km de terreny variat ha arribat en primera posició Marc Ollé i tan sols a 39 segons el seu perseguidor Suman Kulung. Jornada acordió entre ells 2 on la diferència del Marc ha arribat als 3 minuts després del CP2.

“He donat el màxim de gas que tenia a la baixada i a la darrera pujada forta que hi havia abans d’arribar aquí he arribat a estar a uns 3 minuts davant seu, però Kulung m’ha retallat durant els darrers 5 km que se m’han fet molt llargs”, explicava Ollé en arribar a meta.

A dues etapes per finalitzar l’Everest Trail Race by TUGA ACTIVE WEAR el líder Suman Kulung (Tuga Active Wear) té una diferència de 3 minuts i 45 segons amb Ollé. Gerard Morales (Traça) manté la tercera posició a la general.

A la categoria femenina, ha tornat a guanyar la nepalesa Phurwa Sherpa per quart dia consecutiu, líder indiscutible d’aquesta edició. En segona posició i seguint una mica la litúrgia dels darrers dies, ha arribat a la meta segona l’espanyola Sonia Martín (Trangoworld), a 6 minuts 17 segons de la nepalesa. Repetint novament en una etapa més, la també espanyola Nuria Domínguez ha acabat tercera.

“És una carrera espectacular pel lloc on ets i l’escenari on et mous. Intentant gaudir al màxim cada dia i compte enrere per acabar. Les forces van a menys. Es noten els desnivells de pujada i baixada a les cames”, apuntava la Nuria després de l’arribada a Phakding.

Sherpa, Martín i Domínguez ocupen el podi de la classificació general de l’Everest Trail Race by TUGA ACTIVE WEAR, amb Manuela Vilaseca en quarta posició, a 18 minuts de la tercera posició. La temperatura que durant el dia arriba als 20 graus baixa fins als 2-3 graus quan els corredors, amb cada vegada més cansament acumulat, dormen ben abrigats a les tendes de campanya.

Durant la cinquena etapa entre Phakding i Tyangboche (24km i 3.800 metres de desnivell acumulat) els participants de l’Everest Trail Race by TUGA ACTIVE WEAR, podran veure cims emblemàtics de l’Himàlaia com l’Everest, Lhotse i Nupse entre d’altres. Penúltima jornada, una de les més dures i exigents d´aquesta edició, tant per la duresa com per l´espectacularitat del recorregut.